A #help (Súgó) szoba használata
Mire való? MI célt szolgál?
A #help (Súgó) szoba azzal a céllal jött létre, hogy könnyebben jelezhessétek felénk a chattel kapcsolatban tapasztalt nehézségeket, kérjetek segítséget probléma esetén, mint például:
- Moderációs probléma (moderátori intézkedés kultúrált módon történő vitatása, tiltás feloldásának kérése, stb),
- Problémás csevegő, vélt vagy valós visszaélés bejelentése (közös felüeten, privátban, chat szerveren)
- Technikai problémával kapcsolatos segítségkérés (nem tudok belépni a szobába, chatre, hogyan kell beállítani a chat appot, stb)
- Kifejthessétek véleményetek a chattel kapcsolatban, vagy megoszthassátok esetlegesen ötleteiteket közvetlenül velünk.
- Haladó szintű technikai problémák: Nem csatlakozik a beállított BNC/ZNC, bot a chat (IRC) szerverhez, stb.. (ezek alapcsonyabb prioritást élveznek!)
- Vhost kérelem jelzése, saját szoba beállításával kapcsolatos kérdés, stb. (ezek alapcsonyabb prioritást élveznek!)
A #help szoba a DumaNet informatív jellegű segítségnyujtási szobája, vagyis NEM tudunk segítséget nyújtani más chat szolgáltatásokkal kapcsolatban, illetve egyéb műszaki kérdésekben mint például: "nem kapcsol be a laptopom", "tönkrement a kávéfőzőm", "miért írta ki a Windows hogy,,," stb. :)
Hogyan tudok belépni a "súgó" szobába?
- A webes chat kliens (felület) menüjéből. szobalistájáról.
- A /list parancs használatával. Gépeld be bármelyik aktív chat ablakba, hogy "/list" (idézőjelek nélkül), majd enter. A megjelenő szobalistán keresd ki a #help szobát, és lépj be egy kattintással.
- Gépeld be bármelyik aktív chat ablakba hogy /join #help (Ez is egy IRC parancs. A 'join' csatlakozást jelent, Ha "per" (/) jellel kezded a sort, a chat kliens utasításként fogja értelmezni).
- Kattints a #help szóra, amennyiben egy moderátor tanácsolta a szoba használatát a "közös chat felületen".
Mire érdemes figyelni probléma jelzése során?
- A #help szobára ugyan úgy érvényesek a Netikett irányelvei (magatartás, viselkedés).
- Ha nem tudod kultúrált módon, és érthetően (egyértelműen) kifejteni a problémád (pl: moderációval kapcsolatban), itt is szankcióval szembesületsz :(
- Moderációs probléma esetén lehetőség szerint adj meg konkrétumokat, Plédául:
- mikor lettél kitiltva: nap, időpont, körülbelüli időpont;
- indoklás (miért tiltottak ki);
- intézkedő moderátorunk neve (nick);
- problémás csevegő beceneve (nick), stb.
- Technikai probléma esetén (pl: nem tudok belépni, állandóan megszakad a chat, stb) szintén adj meg konrétumokat:
- milyen hibaüzenetet, hibakódot kapsz (legyen az angolul vagy magyarul) a belépés során
- melyik felülről próbálsz belépni, hol tapasztaltad a hibát? pl: dumanet.HU, dumanet.EU, Lounge kliens, stb
- telefont (okostelefon, tablet, stb) vagy számítógépet (asztali, laptop) hasznáslsz?
- böngészőt vagy appot (pl: androidos, telefonos chat app) hasznáslz?
- milyen böngészőt hasznáslz? (Chrome, FireFox, Opera, Samsung Browser, stb)
- nem várjuk el senkitől, hogy informatikus, szakember, hozzáértő legyen. De azért próbáld meg körülírni a tapasztalt hibajelenséget (mit csinálssz, mit tapasztalsz).
- Privát (PM) beszálgetés során tapasztalt probléma esetén lehetőség szerint kérjük osszál meg velünk 1-2 képernyőképet (screenshot), chat logot, mely egyértelműen alátámasztja a visszaélés jellegét és tényét.
- általánosságban véve kérjük, hogy fogalmazz érthetően, kultúrált módon (hiszen Te is ilyen választ szeretnél mitőlünk).
- Egy bejelentés (pl: privát beszélgetésre ékező panasz) nem jelenti a bepanaszolt fél 'instant' és azonnali kitiltását. A moderátorok a rendelkezésükre álló adatok (a rendelkezésükre bocsájtott adatok, pl: képernyőkép) alapján mérlegelnek majd a szabályzatok figyelembevételével döntenek.
Sajnos az érdemi, releváns részletet nem tartalmazó, "nem tudok belépni", "ez sz@r" stb jellegű visszajelzésekre nehéz érdemben használható segítséggel szolgálni. :(
Reakcióidő, nem kaptam választ, stb..
- A #help szoba informálisabb jellegű, nem tudunk 100%-ban, valamint minden esetben gyors váaszt garantálni. :(
- A szobába történő belépést követően jelezd, fejtsd ki bátran a problébád, majd várj egy kicsit.. (5-10-30.. perc) moderátoraink igyekeznek mihamarabb reagálni, de van hogy kicsit tovább várni kell..
- Sajnos előfordulhat, hogy nincs épp aktív moderátor a súgó szobában. Üzeneted ilyenkor is látni fogjuk (utólag), és szükség esetén, valamint lehetőségeink alapján regálunk rá (pl: kitiltjuk a bejelentett csevegőt).
- A #help szoba felügyeletét is moderátoraink látják el, akik egyidőben sok irányba figyelnek, nekik is van (magán)"életük". A DumaNet ingyenes, moderátoraink önkéntesek és a közösségért dolgoznak. Kérjük légy egy kis türelemmel!
- Ha nem vagy regisztrált csevegő, és a probléma jellege (pl: komolysága) megkívánja kérjük adj meg egy email címet ahová reagálhatunk.
- Az emailes válasz #help szobán keresztül történő informatív megkeresés esetén nem garantált. Amennyiben reagálunk, általában 72 órán belül tesszük hétköznap (a hétvégék és ünnepőnap kivételével)
Hogyan oszthatok meg veletek képernyőképet?
- feltöltheted egy képmegosztóra, pl: imgbb.com, imgur.com, Dropbox, stb és megosztod velünk a linket.
- kérjük ügyelj rá hogy a kép, link esetleges 'lejárati dátuma' 72 óránál kevesebb NE legyen (ha a link nem működik, a bejelentést, visszajelzést nem tudjuk érdemben figyelembe venni).
- elküldheted részünkre emailben (lásd: súgó 'kapcsolat,segítségkérés' pontja).
Miért a #help szobát részesítjük előnyben a moderátorok közvetlen felkeresése (PM / privát) helyett?
- Nem minden moderátor van állandóan jelen a chaten. Lehetséges hogy akinek privátban írnál, épp nincs is gépnél, alszik, dolgozik, eszik esetleg telefonál.. a #help szobában ellenben minden moderátor láthatja a jelzett problémát, így nagyobb eséllyel érkezik válasz valakitől, tehát gyorsabb.
- Egy technikai problémában több moderátor is adhat segítséget, ötletet annak elhárítására (egyidőben).
- Transzparens (átlátható), és követhető. Ez jó Neked, és jó a moderátoroknak (nekünk) is.
- Egy moderációs, vagy technikai probléma megoldása nem zavarja az általános eszmecserét a #dumanet (közösségi) szobában.
- A moderátorok reagálhatnak privátban is (privát megkerteéssre) de többségük a #help (súgó) szobát részesíti előnyben.
- A moderátor dönthet úgy is hogy csak a #help (súgó) szobában reagál érdemben privát (PM) helyett (és erről általában away/notice/automatikus üzenetben tájékoztat).
Miért #help és nem #súgó?
- A "SÚGÓ" kifejezés betűi nem adják ki a szoba témájában is olvasható 'Hozz Egy Liter Pálinkát" mondatot a "HELP"-el ellentétben :P (természetesen ez csak poén, de ez az elsődleges oka).
- A DumaNet egy magyar chat, IRC hálózat, DE a hálózat elemeiként külföldi IRC szerverekkel is rendelkezik. Az 'IRC hálózat' jellegű megközelítéshez közelebb állt a 'help' kifejezés.